Subscribe Us

header ads

Hogyan nem működik jól a kommunikáció Vácrátóton

 Kedves Olvasóink!

 
Ha Önök hűséges olvasói újságunknak és honlapunknak, akkor biztosan észrevették már szerkesztőségünk és az önkormányzat közötti kommunikációs szakadékot.
Számtalanszor tettünk föl kérdéseket az önkormányzatnak – a polgármesternek, az aljegyzőnek vagy a testületnek –, amelyekre vagy jött válasz ilyen-olyan formában, vagy nem.

Közszereplőink szelektíven válaszolnak, csak azokra a kérdésekre felelnek, amelyekre szeretnének. Négy éve nem kapunk konkrét, összegszerű adatokat (nem szorzószámokat várunk!) arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerül a falunak a polgármester és az aljegyző. Fizetésük és költségtérítésük közpénzből megy, ami nyilvános adatnak minősül. Válasz a mai napig sincs.
Mint ahogy aljegyzőasszonyunknak legutóbb október 17-én feltett kérdésekre sem érkezett igen hosszú ideig válasz. Pedig csak arra voltunk kíváncsiak, hogy a 2013-as évben hány számlát küldtek, és milyen összeggel a Family Frost-nak, a Romhányi Pékségnek és  Marton pékségnek. Milyen összeget fizettek ezek a cégek az önkormányzatunknak?
Talán az volt a baj, hogy ezt e-mailben kérdeztük. Már a legutóbb is, az ´56-os emlékmű átadása kapcsán a fejünkhöz vágta a polgármester, hogy az e-mailben küldött meghívó nem minősül meghívónak, és ha ez egy postai tértivevényes levél formájában érkezett volna, jobban mutatott volna.
Lehet, hogy jobban mutatott volna, de kérem szépen, 2014-ben élünk, amikor a kommunikáció már jelentős részben elektronikusan zajlik!
Szerkesztőségünk már megtanult környezettudatosan és költséghatékonyan gondolkodni, és csak azt nyomtatjuk ki és adjuk fel postán, amit feltétlenül szükséges. Az önkormányzat (falu) költségvetését kíméljük azzal, hogy e-mailben akarunk válaszokat kapni.
Egyébiránt a jogszabály (2004. évi CXL. törvény 28. §), ami szabályozza a közérdekű kérelmekkel, panaszokkal és bejelentésekkel kapcsolatos eljárás rendjét az alábbiak szerint szól:
(3) Több igénybe vehető kapcsolattartási forma közül a hatóság a költségtakarékosság és a hatékonyság szempontjai alapján választ, előnyben részesítve az elektronikus utat.
 Azaz olvasható, hogy az e-mail ugyanúgy megválaszolandó mint egy postai levél, sőt ezt kell előnyben részesíteni!
És ha nem lenne egyértelmű mindenkinek, ha valamit e-mailben teszünk fel kérdésként, arra e-mailben várjuk a választ. Nem a testületi videókon keresztül üzengetve, mint ahogy erre többször volt példa az önkormányzat részéről.

Utolsó pillanatban érkezett az aljegyzőnő december 30-án keltezett, és január 2-án feladott levele, természetesen ajánlva (így még drágább). Gondoljuk, direkt, ezzel kényelmetlenséget okozva nekünk is, mivel a vácrátóti posta csak hétfőn van nyitva 6-ig, különben csak munkaidőben lehet a levelekért menni. Nem mellesleg fölöslegesen költötte az Önök pénzét is a postaköltségre.

Tehát a válasz:

Marton Pékség:
kiállítva 12 számla
180.600 Ft,

Romhányi Pékség:
kiállítva 4 számla
61.200 Ft,

Family Frost:
kiállítva 2 számla
31.200 Ft.

Azt nem tudjuk, hogy a fenti cégek befizették-e a fenti összegeket.

Vajon miért kellett október 17-e óta várni ezekre az információkra? Lehet, hogy csak levelünk után küldte ki az aljegyző valamelyik szolgáltatónak a számlákat? Lehet, hogy mi hívtuk fel a figyelmét a mulasztására?

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések