Subscribe Us

header ads

Százesztendős vácrátóti

 Ritka alkalom egy település életében, hogy lakói közül valaki betölti a századik esztendőt. Idén november 29-én lépett élete 101. évébe a vácrátóti Kuska Vinczéné Erzsi néni. Jelenleg lányánál él Őrbottyánban, szerkesztőségünk a napokban köszöntötte fel őt születésnapja alkalmából. Szerencsére testileg és lelkileg is igen jó állapotban találtuk Erzsi nénit, amit válaszai is igazolnak:



Árulja el, Erzsi néni, hogy a mostani fiatalok is megélhessék ezt a kort: mi a titok?

A titok? Sokat kell dolgozni. Meg imádkozni. A vallásosság sokat segített az életben. Sokat jártam templomba. Az a baj, hogy a mai fiatalok már nem imádkoznak. A mai napig tudok tótul imádkozni.

Ennyi elég?

Ezen kívül minden nap megiszom egy pohárka házi bort - mondja nevetve. Pont a napokban volt nálam a doktornő és azt mondta, hogy nagyon jó egészségi állapotban vagyok, szeretne ő is ilyen egészséges lenni százévesen! Gyógyszert most se szedek. Nekem a gyógyszer a kevert, az édes meg a bor.

Hogyan telnek mindennapjai?

A nap nagy részében itt fekszem az ágyamban, pihenek vagy alszom. De sokszor előfordul, hogy az ablak mellé ülök és figyelem az utcán zajló történéseket. Meg a rádiót szoktam hallgatni, a Kossuthot, de ott is csak a híreket, ezen – mutatja az ágya szélén lévő kis elemes rádiót. Az a szerencse, hogy még az éjjeleket is végig tudom aludni, így is hosszúak a napok de akkor még hosszabbak lennének, ha éjjel a gerendákat számolgatnám. Meg aztán időnként jönnek látogatók, ismerősök is.

Az éjjeli szekrényen látunk egy franciakrémest. Ennyire szereti az édességet?

Igen, hetente többször is szokott sütni nekem a lányom, vagy a cukrászdából hoznak nekem valamilyen süteményt.

Mi a kedvenc étele?

Nem vagyok válogatós, mindent szeretek, de minden nap egy csirkeszárnyat megeszek, péntek kivételével mert akkor böjtölök.

Olvasóink nevében is kívánunk további jó egészséget és boldog születésnapot!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések